یکی از بزرگترین چالش ها در رسانه های اجتماعی کشف محتوای ارگانیک شماست. به هر حال، شبکههای اجتماعی بیش از هر زمان دیگری تمایل دارند که محتوای پولی یا تقویتشده را به هزینه پستهای رایگان با کیفیت بالا اولویت دهند. در حالی که فیس بوک در این زمینه معروف ترین است، به عنوان بازاریاب باید به آنچه برای رساندن پیام خود به افراد مناسب نیاز است، توجه داشته باشیم.
مانند سایر پلتفرمهای رسانههای اجتماعی، توییتر بر اساس الگوریتمی اجرا میشود که سعی میکند تصمیم بگیرد چه محتوایی را به هر کاربر در فید خبری خود ارائه دهد، و هیچ شاخصی برای کیفیت محتوا در چشم هیچ شبکه اجتماعی بهتر از تعاملی که از طرف دنبالکنندگان شما دریافت میکند وجود ندارد. سایر کاربران به همین دلیل است که مانند هر شبکه اجتماعی دیگری، اگر در توییتر برای تجارت درگیر هستید، تعامل اهمیت دارد.
تعامل توییتر چیست؟
تعامل توییتر معیاری است برای نحوه تعامل مردم با برند یا نمایه شما در توییتر. این شامل معیارهای توییتر مانند:
لایک ها: افراد به سادگی دکمه "پسندیدن" را فشار می دهند تا بگویند یک پست خوب است. اگر نمیتوانید به نرخ تعامل دلخواهتان برسید، نگران نباشید؛ زیرا اکنون میتوانید لایک توییتر را بخرید و از طریق خدمات ما به راحتی هر مقدار که میخواهید لایک دریافت کنید.
ریتوییت ها: زمانی که کاربر توییت شما را از طریق تابع Retweet با مخاطبان خود به اشتراک می گذارد.
پاسخ ها: کاربران به سؤال شما پاسخ می دهند یا در مورد آنچه شما گفتید در توییتر نظر می دهند.
اشاره: یکی دیگر از کاربران توییتر با استفاده از نام کاربری @، توییتی را به سمت شما هدایت می کند.
کلیکهای پیوند: دقیقاً همان چیزی که به نظر میرسد: افراد از طریق پیوندی برای کشف صفحه فرود یا محتوای شما کلیک میکنند.
بازدیدهای ویدیویی: مردم چند بار ویدیوهایی را که در توییتر ارسال می کنید تماشا می کنند؟ در اینجا، منظور من مواردی است که مستقیماً به شبکه پست شده اند، نه آنهایی که به جای دیگری پیوند داده شده و میزبانی می شوند.
موارد زیر: کاربران ترجیح می دهند توییت های شما را به طور منظم به فید خود اضافه کنند.
افزودن لیست: اگر یک لیست توییتر در جایگاه شما وجود داشته باشد (یا برای یکی از هشتگ هایی که هدف شما قرار می گیرد)، این معیار نشان دهنده تعداد دفعات اضافه شدن حساب شما به لیست است. وقتی این اتفاق میافتد، شانس بیشتری برای تعامل در توییتر خواهید داشت، زیرا افراد بیشتر از پروفایل شما بازدید میکنند.
به عبارت دیگر، هر چیزی که در اعلانهای شما نشان داده میشود، میتواند به عنوان یک تعامل در نظر گرفته شود، علاوه بر اینکه اگر افراد در مورد پست شما اقدامی مانند تماشای یک ویدیو یا کلیک کردن روی یک پیوند انجام دهند. این بدان معناست که تعامل کلی شما در توییتر شامل طیف گسترده ای از اقدامات است که همه آنها می توانند در طول زمان منجر به فروش شوند.
آیا تعامل توییتر مهم است؟
تمام هدف بازاریابی رسانه های اجتماعی جذب کاربران شبکه های اجتماعی است، بنابراین اگر در بازاریابی توییتر سرمایه گذاری می کنید، ناگفته نماند که می خواهید مردم با محتوا و نمایه شما درگیر شوند! این مهم نیست که هدف شما برای هر کمپین چیست، خواه آگاهی، فروش، روابط عمومی یا هر چیز دیگری باشد.
با برداشتن یک قدم جلوتر، توییتر به شما این امکان را می دهد که به صدها میلیون کاربر خود دسترسی داشته باشید و در میان آنها آگاهی از برند ایجاد کنید. یکی از راههای اندازهگیری آگاهی از برند، مشارکت در محتوا و نمایه شماست. علاوه بر این، زمانی که افراد روی پیوندها کلیک می کنند، اغلب فرصتی برای به دست آوردن سرنخ فروش یا حتی فروش فوری وجود دارد. این بدان معناست که بازاریابی موثر توییتر می تواند بازدهی عالی داشته باشد که بخشی از آن از طریق تعامل اندازه گیری می شود.
نرخ تعامل توییتر چقدر است؟
در اینجا نمیتوانیم مسائل را بیش از حد پیچیده کنیم، اما چند راه برای بررسی میزان تعامل توییتر بسته به هدف شما وجود دارد که من در حرفهام به عنوان یک بازاریاب دیدهام:
تعداد نامزدی / توییت. به عبارت دیگر، اندازهگیری جهانی تعداد دفعاتی که افراد در هر توییت، هر نوع تعامل توییتر را نشان میدهند.
تعداد درگیری ها / برداشت های توییت. در اینجا، ما به این موضوع علاقه مندیم که افراد پس از دیدن توییت چند بار درگیر شوند. این بدان معنی است که ما بیشتر به تعداد کره چشم هایی که درگیر می شوند علاقه مندیم.
تعداد تعامل / فالوور. چه تعداد دنبال کننده با محتوای شما درگیر هستند و چند نفر در کمین هستند؟
تعداد تعاملات در هر توییت / فالوور. هنگامی که یک توییت ارسال می کنید، تعداد فالوورهایی که با آن توییت خاص درگیر می شوند. به عبارت دیگر، این معیار فقط میزان تعامل فالوورهای شما را برای هر توییت به حساب میآورد، نه همه افراد موجود در توییتر را مانند آنچه در گزینه 1 مشاهده میکنید.
در داخل توییتر آنالیتیکس، نرخ تعامل توییتر را بهعنوان تعدادی تعامل/تایید توییت تعریف میکنند، بنابراین احتمالاً استاندارد اینجاست، اما توجه داشته باشید که راههای دیگری برای فکر کردن درباره نرخ تعامل توییتر وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.
نرخ تعامل خوب توییتر چیست؟
در حالی که هیچ قانون واحدی وجود ندارد، من توصیه می کنم نرخ 1٪ یا بالاتر را به عنوان یک نرخ خوب در همسویی با سایر شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام ایجاد کنید. روزهایی وجود دارد که نرخ نامزدی من بیش از دو برابر است، اما این یک قانون سرانگشتی خوب است
خود را با به یاد داشته باشید، بعضی روزها بهتر از روزهای دیگر و به دلایل مختلف عمل خواهید کرد. نکته مهم این است که همیشه از موفقیت ها و شکست های خود درس بگیرید.
توجه داشته باشید که یک پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگ مطالعه ای انجام داد و دریافت که نرخ خوب در واقع بسیار پایین تر از 0.09٪ تا 0.33٪ است. این بدان معنی است که نرخ تعامل من بسیار بالا است. همانطور که همیشه نرخ تعامل از حسابی به حساب دیگر و جامعه ای به جامعه دیگر متفاوت است، بنابراین بهترین مقایسه شما باید با خودتان و رقبای فوریتان باشد. به این ترتیب می توانید از مقایسه سیب با پرتقال خودداری کنید.
کدام نوع محتوا بیشترین تعامل را در توییتر دارد؟
همانطور که می توانید تصور کنید، چندین عامل وجود دارد که می تواند بر میزان تعامل توییتر یک توییت خاص تأثیر بگذارد. بسیاری از این موارد را می توان برای بهبود عملکرد کلی در طول زمان تنظیم کرد. و مانند بسیاری از چیزهای دیگر رسانه های اجتماعی، تجزیه و تحلیل بهترین دوست شما هستند. برخی از عواملی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:
زمان پست: چه زمانی از روز برای مخاطب هدف شماست که توییت ها منتشر می شوند؟
رقابت با سایر توییتها در آن زمان: کنترل این توییت سختتر است، زیرا نمیتوانید زمان توییت کردن رقبایتان را تغییر دهید. با این حال، ممکن است بتوانید زمان توییت خود را تغییر دهید تا تعامل بیشتری در توییتر داشته باشید.
قالب محتوای به اشتراک گذاشته شده (ویدئو در مقابل عکس در مقابل پیوند در مقابل بهروزرسانی وضعیت در مقابل نظرسنجی). بسته به جایگاه شما، ممکن است متوجه شوید که مخاطبان شما یک قالب را بر دیگری ترجیح می دهند.
ارتباط محتوا با فالوورهای شما تقریباً ناگفته نماند، اما اگر چیزی توییت میکنید که فالوورهایتان به آن علاقهای ندارند، یا تعداد کمتری از آنها به آن اهمیت میدهند، احتمالاً تعامل کمتری در توییتر برای آن پست دریافت خواهید کرد. مطمئناً، مخاطبان و صدای برند شما به شما کمک میکند تا تعیین کنید که تا چه حد میتوانید از مسیر شکستهای دور شوید.
استفاده از هشتگ هشتگ های مناسب می توانند تعامل توییتر را با کشف توییت شما توسط افراد اشتباه افزایش دهند. همچنین اگر هشتگ های اشتباه را انتخاب کنید یا آنهایی را انتخاب کنید که رقابت بسیار بالایی دارند، می توانند نتیجه معکوس داشته باشند.
بهترین راه برای پیدا کردن حساب توییتر خود این است که در طول 1 تا 3 ماه چندین ترکیب از توییتها را به اشتراک بگذارید که تحت فاکتورهای فوق قرار میگیرند تا بتوانید پاسخ فردی کسب و کار خود را بر اساس انجام این نوع بیابید. حسابرسی توییتر
چگونه تعامل توییتر خود را افزایش دهیم
چگونه تعامل توییتر خود را افزایش دهیم
اکنون که در مورد اهمیت همه اینها فروخته شده اید، در اینجا توصیه من در مورد چگونگی افزایش تعامل در توییتر بر اساس بیش از 13 سال فعالیت من در آنجا است. برخی از این رویکردها برای افراد خاص و حسابهای خاص بهتر از دیگران کار خواهند کرد. با این حال، هر یک از نکات من راهنمای نسبتا خوبی برای افزایش تعامل توییتر است.
1. زمان بندی، زمان بندی، زمان بندی!
این ناگفته نماند، اما زمانی که فکر می کنید اکثر فالوورهای شما آنلاین هستند، باید توییت کنید. متأسفانه، این همیشه آسان نیست، به خصوص زمانی که مخاطبان شما در چندین منطقه زمانی زندگی می کنند. با این حال، دریافتهام که بهترین کار این است که توییت کردن را در فواصل ساعتهای مختلف به طور منظم آزمایش کنید و تحلیلهای توییتر خود را بررسی کنید تا احساس کنید بهترین زمان برای ارسال پست برای مخاطبانتان چه زمانی است. علاوه بر این، می توانید در طول روز توییت ارسال کنید تا افراد بیشتری را به صورت آنلاین جذب کنید.
مطالعه بیشتر: 22 بهترین برنامهریزی توییتر برای افزایش بازاریابی توییتر شما
2. مطمئن شوید که محتوای شما واقعاً مرتبط است
در مرحله بعد، شما می خواهید مطمئن شوید که محتوای شما چیزی است که مردم می خواهند بخوانند. برای انجام این کار، دسته بندی های مختلف محتوا را آزمایش کنید و سپس به تجزیه و تحلیل توییتر خود نگاه کنید تا بهتر متوجه شوید که دنبال کنندگان شما با چه چیزی درگیر هستند و تعداد بیشتری از آن را منتشر کنید. در حالی که ممکن است نخواهید همیشه از یک محتوا استفاده کنید، دانستن اینکه چه ترکیبی به خوبی کار می کند و در عین حال همه را علاقمند نگه می دارد، بهترین سیاست است.
مطالعه بیشتر: چرا توییت های همیشه سبز برای موفقیت بازاریابی توییتر مهم هستند
3. از محتوای بصری بیشتر (و بیشتر!) استفاده کنید
مانند هر پلتفرم رسانه اجتماعی دیگری، عکسها و ویدیوها به خوبی عمل میکنند و/یا بیشتر در فید خبری دیده میشوند. به خصوص در توییتر، وقتی مردم در فید خود پیمایش می کنند، دریای کلمات تار می شود. در این میان، بینندگان تمایل کمتری برای مشارکت در تعامل توییتر دارند.
پستهای بصری نیز تعاملی هستند و فضای بیشتری را در جدول زمانی اشغال میکنند و به شما اشاره میکنند که با آنها درگیر شوید. اگر هیچ چیز دیگری نباشد، بینندگان احتمال بیشتری دارد که متوقف شوند و از یک عکس یا ویدیو لذت ببرند. به نوبه خود، این به تقویت پیام برند شما کمک می کند. این واقعیت که این کار توسط مطالعات تایید شده است. توییتر خود توئیت ها را تجزیه و تحلیل کرد و تشخیص داد که عکس ها 35 درصد بیشتر از محتوای غیر تصویری درگیر می شوند.
بیایید به این موضوع به شکل دیگری نگاه کنیم. تعجب می کنید که چرا این همه GIF در توییتر می بینید؟ چون کار می کنند! مطالعهای توسط توییتر نشان داد که گیفها 55 درصد بیشتر از توییتهای معمولی «مبتنی بر کلمه» تعامل دارند. نتایج بهتری می خواهید؟ توییتهای دارای ویدیو 10 برابر بیشتر جذب میکنند! به عبارت دیگر، مردم به طور کلی توییت های بصری و به طور خاص ویدیوها را دوست دارند. این برای یک شبکه اجتماعی که قبلاً خسته کننده به نظر می رسید چگونه است؟
- ۰۱/۰۴/۰۴