ازآنجاکه پروفایل اولین نقطۀ تماس ما با مخاطب است، باید اطلاعاتی کلی از ما به افراد بدهد. مخاطب با اولین برخورد با پروفایل باید بداند با چه هدفی و چرا ما را دنبال میکند؛ زیرا هنگامی که پروفایل با نام واقعی و تصویری مناسب از چهرۀ ما همراه باشد، حس اعتماد را در افراد ایجاد میکند. پس خوب است که:
یوزرنیم را از حالت پیشفرض توئیتر با عدد ۱۲۳۴۱۸ به یوزنیم دلخواه خود تغییر دهیم.
نام حساب کاربری، همان نام و نامخانوادگی خودمان باشد.
عکس پروفایل تصویری واضح از چهرۀ خودمان باشد.
عکس کاور میتواند از فضاهایی که به آن علاقهمند هستیم مانند (طبیعت، فضای کار و …) انتخاب شود.
خوب است که در بایوگرافی، آنچه هستیم، آنچه دوست داریم و کاری را که انجام میدهیم بیاوریم.
یکی از توییتهای خودمان را که مفهوم جالبی دارد در پروفایلمان پین کنیم.
در این بخش به نکات مهم دربارۀ ساخت اکانت توییتر که میتواند در جذب مخاطب و جلب اعتماد او مؤثر باشد، اشاره کردیم. در بلاگپستی با موضوع اکانت توییتر بهتفصیل درمورد نحوۀ ساخت پروفایل و نگارش بایو صحبت خواهیم کرد. در بخش دوم به روشهای فعالیت در توییتر میپردازیم.
۲) نحوۀ فعالیتهای گوناگون در فضای توییتر
توییتر یک شبکه اجتماعی بسیار پویاست که میتواند هر روز حجم گستردهای از توییتها را میزبانی کند. در بستری که هر دقیقه هزاران توییت در آن ارسال میشود، هر توییت فرصتی برای افزایش دیدهشدن ما را فراهم میکند. به همین دلیل، اگر به دنبال جذب فالوئرهای بیشتر هستیم، باید یکسری فعالیتها را در توییتر انجام دهیم. در این بخش به ۱۱ نکتهای که با انجام آنها در بلندمدت میتوانیم جامعۀ مخاطبانمان را در توییتر افزایش دهیم، اشاره میکنیم.
شاید برات جالب باشه:
چگونه از حریم خصوصی خود در شبکههای اجتماعی محافظت کنیم؟
چگونه از فرزندان خود در شبکههای اجتماعی مراقبت کنیم؟
۱۱ نکته مهم برای افزایش فالوئردر توییتر
فعال باشیم.
برای شروع میتوانیم حداقل روزی یک توییت ارسال کنیم. عمر هر توییت کوتاه است، پس برای اینکه حضور ما ملموس باشد، خوب است در ساعات مختلف شبانه روز مثلاً هر صبح و شب توییت کنیم؛ زیرا امکان دارد مخاطبان ما در ساعات گوناگونی در توییتر حضور داشته باشند. با این روش بین دستههای گوناگون بهمرور دیده میشویم. این را هم بگوییم که یکی از دلایل فالونکردن یا آنفالوکردنها این است که یک حساب کاربری در مدتزمان طولانی اصلاً توییت نمیکند، یا در بازه کوتاهی، خیلی توییت میکند.
روزمرگیمان را بنویسیم.
در حال حاضر توییتر ۲۸۰ کاراکتر را مجاز میداند. توییتهای ارگانیک و توییتهای تبلیغاتی، با میزان ۷۱ تا ۱۰۰ کاراکتر، بیشترین ریتوییت را به دست میآورند. پس خوب است با زبانی ساده با ظرافت، شیطنت و همچنین کوتاه دربارۀ اتفاقات جالب و روزمرهمان توییت کنیم.
در حوزۀ تخصصی خود توییت کنیم.
بدون ارسال محتوای ارزشمند، نمیتوان بهطور معناداری با مخاطبان ارتباط گرفت یا خاص جلوه کرد. برای مثال، توییتهای ما میتواند شامل اطلاعاتی آموزنده و آموزشی در زمینۀ تخصصی یا علایق شخصیمان باشد. همچنین توییتهایی مرتبط با فضای اجتماعی و سیاسی نیز میتواند برای بسیاری افراد جالب باشد.
از انواع محتوا استفاده کنیم.
میتوانیم به غیر از محتوای متنی با استفاده از انواع دیگر محتوا مانند اینفوگرافیک، پادکست و وبینار در حوزههای خاص و مورد علاقهمان، موقعیت بهتری برای لایکگرفتن، منشن و ریتوییت فراهم کنیم.
از هشتگها استفاده کنیم.
مانند سایر شبکههای اجتماعی، استفادۀ صحیح از هشتگها، میتواند به جذب فالور توییتر های ما در بین مردم و گسترش تعداد فالوئرهایمان کمک کند. بهترین راه این است که به دنبال هشتگهای پرطرفدار و متناسب با علاقهمندیهای خود بگردیم و آنها را در توییتهایمان استفاده کنیم. توییتهای ما برای دنبالکنندگان هشتگ قابل مشاهده است که همین باعث افزایش دسترسی آنها به ما میشود.
هشتگهای پرطرفدار را از طریق تایپ در نوار جستوجوی صفحه Timeline میتوان پیدا کرد. در نتیجۀ جستوجو، هشتگهای پیشنهادی مربوط به کمپینهای پرطرفدار ظاهر میشود. بهتر است در استفاده از هشتگها، میزان محبوبیت، درجۀ اهمیت و میزان بهکارگیری آنها را بین کاربران در نظر بگیریم. برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب هشتگ چیست؟ بیاندازید.
از تصاویر و ویدئو استفاده کنیم.
افزودن فیلم و تصاویر جالب با رنگبندیهای جذاب و مرتبط با موضوع توییت، میتواند به جذابیت پست ما بیفزاید. محتوا اگر شامل یک ویدئو باشد، ۱۰ برابر مخاطب بیشتری را جذب خواهد کرد. همچنین عکسهای دارای مفاهیم اجتماعی و نشر فرهنگ یا طبیعت، هرکدام به سهم خود میتواند برای برخی کاربران توییتر جالب توجه باشد.
از توییت زنده یا لایو استفاده کنیم.
«لایو توییت کردن» یا توییت زنده «live-tweeting» یکی از آپشنهای توییتر است که میتوانیم از آن هم استفاده کنیم. یکی از کاربردهای آن بهاشتراکگذاشتن رویدادی در حال جریان است. (مانند مسابقه یا رویدادی که از طریق حساب کاربری توییتر، بهطور زنده پخش شود.)
نظرسنجی کنیم.
نظرسنجی در توییتر میتواند یک پرسش خارج از عرف برای مشارکت افراد در پاسخ به یک نظرسنجی باشد. برای مثال میتواند سؤالی مطرح شود که به میزان زیادی در افزایش فالوورها در توییتر به ما کمک کند. بهاشتراکگذاری نظرسنجی، گاهی بهمعنای درخواست مستقیم جهت مشارکت است.
افراد شناختهشده در حوزۀ مورد علاقۀ خود را فالو کنیم.
کاربران توییتری که به زمینههای تخصصی ما علاقهمند هستند، ممکن است بخواهند ما را فالو کنند. بهراحتی میتوان با مشخصکردن منطقۀ جغرافیایی فعلیمان در لوکیشن و واردکردن صنعت، یک شغل یا یک دستۀ خاص، افراد مرتبط با آن حوزه و در آن منطقۀ جغرافیایی را پیدا کرده و آنها را فالو کرد. با این کار میتوانیم، با افرادی مشابه خود در کسبوکار یا درزمینۀ علاقهمندیمان ارتباط بگیریم.
به توییتها واکنش نشان دهیم.
اگر تلاش کنیم که از روشهای گوناگون با مخاطبانمان ارتباط بگیریم و پستهای جالب و درزمینۀ علاقهمندی خودمان را نیز منتشر کنیم، بهمرور تعاملات ما رشد خواهد کرد. پس بهتر است به سؤالات افراد و توییتهای آنها توجه کنیم و تگکردن، منشنکردن و ریپلایکردن را ادامه دهیم. افراد بهمرور متوجه حضور پررنگ ما میشوند و آنها نیز به فالوکردن ما راغبتر خواهند شد. در توییتر از روشهای زیر میتوانیم با کاربران در تعامل باشیم:
توییتها را لایک کنیم.
توییتهای جالب را ریتوییت کنیم.
برخی توییتها را کوت کنیم (توییت به همراه کامنت).
هنگامی که سایر کاربران توییتر ما را در پستی تگ یا منشن میکنند حتماً ریپلای کنیم. امکان دارد پاسخدادن به هر منشن و یا ریپلایکردن بهصورت مداوم ناممکن باشد، ولی در بلندمدت برای تعامل با کاربران و رشد فالوئرهایمان، نتایج خوبی به همراه خواهد داشت.
- ۰۱/۰۴/۱۹