مانند تعمیر و نگهداری خودرو، خانگی و تاسیسات، گاهی اوقات شبکه شما برای جلوگیری از مشکلات به کمک کمی نیاز دارد. در حالی که برخی از وظایف تعمیر و نگهداری پیشگیرانه وجود دارد که می توانید به تنهایی انجام دهید تا زمان خرابی شبکه را به حداقل برسانید، ممکن است متوجه شوید که باید تلاش خود را با تلاش متخصصان انجام دهید تا عملیات خود را به صورت روزانه روان انجام دهید.
شبکههایی که به خوبی نگهداری میشوند با مشکلات کمتری مواجه میشوند و عیبیابی آنها بسیار آسانتر از شبکه است که بدون نگهداری مداوم باقی ماندهاند. برای اطمینان از اینکه با تنظیمات معیوب در حال اجرا نیستید و به مرور زمان به نرم افزار و سخت افزار آسیب نمی رساند، باید به طور مرتب شبکه خود را تمیز کنید. اینجاست که تعمیر و نگهداری شبکه مطرح می شود و اغلب از طریق یک پلتفرم جامع شخص ثالث، مانند برنامه تعمیر و نگهداری شبکه ما، مؤثرتر است. Worldwide Services یک ارائه دهنده تعمیر و نگهداری شخص ثالث است که طیف وسیعی از خدمات از جمله راه حل های نظارت بر شبکه، تعمیر و نگهداری سرور و نگهداری ذخیره سازی فناوری اطلاعات را ارائه می دهد.
تعمیر و نگهداری شبکه چیست؟
در هسته خود، تعمیر و نگهداری و پشتیبانی شبکه شامل کلیه وظایف و سیستم های موجود برای نظارت، به روز رسانی و اجرای شبکه کامپیوتری سازمان شما قبل از بروز مشکلات است.
خود آن «شبکه» شامل کل مجموعه داراییهای فیزیکی IT شما، مانند سختافزار و سرورها، و داراییهای غیر فیزیکی فناوری اطلاعات، مانند نرمافزار و دسترسی ابری شما میشود – که به اکوسیستم فناوری اطلاعات شما نیز معروف است.
مشابه سایر عملکردهای کسب و کار، یک اکوسیستم فناوری اطلاعات سالم به جای تعدیلهای واکنشی یا وصلههای موقت و فوری، به فعالیتهای پیشگیرانه، روزانه و آیندهنگری استراتژیک متکی است. اصول اساسی حفظ شبکه شما - و اساس یک برنامه موفق تعمیر و نگهداری شبکه منظم - معمولاً شامل موارد زیر است:
امنیت سایبری شبکه: پیادهسازی لایههای دفاعی قوی و بهروز شبکه، مانند فایروالهای مدیریت ترافیک، شبکههای خصوصی مجازی، کنترلهای دسترسی کاربر، اقدامات احراز هویت مضاعف، بازرسیهای گزارش برای اسناد استفاده، اعلانهای نقض بلادرنگ و امنیت تولید شده خودکار گزارش ها.
عملکرد شبکه: تجزیه و تحلیل نگرانیهای عملکرد شبکه برتر که بر سرعت و قابلیت اطمینان دستگاههای شما تأثیر میگذارد، از جمله استفاده از پهنای باند، الگوهای ترافیک، تنگناها، سرورهای مکرر خراب یا خراب، تأخیرهای اتصال، تأخیر و موارد دیگر.
مقیاسپذیری شبکه: اطمینان از نرمافزار و سیستمهای سختافزاری مناسب با عملیات فعلی، تعداد کاربران شبکه، مکانهای نقطه پایانی و عملکردهای تجاری.
بهروزرسانیهای منظم سختافزار و نرمافزار: برنامهریزی بهروزرسانیهایی که در بین اجزای شبکه و رابطها تقسیم میشوند، که به نوبه خود عملکرد کلی و دفاع امنیتی شبکه را تقویت میکند.
انطباق با زیرساخت فناوری اطلاعات: حفظ انطباق داخلی با رویه های شرکت و همچنین مقررات خارجی دولت و سیاست های صنعت.
تعمیرات پیشگیرانه شبکه: استفاده از گزارش ها و تجزیه و تحلیل های تولید شده خودکار برای شناسایی و اصلاح مشکلات استفاده در سراسر اکوسیستم فناوری اطلاعات - یا حداقل عیب یابی آنها - قبل از اینکه وجود داشته باشند.
میانگین نگهداری شبکه
چه کسی تعمیر و نگهداری شبکه را انجام می دهد؟
امروزه سه رویکرد اصلی برای نظارت بر نگهداری شبکه وجود دارد:
کارکنان فناوری اطلاعات داخلی: کارمندان فناوری اطلاعات داخلی دستگاههای شبکه از بالا به پایین، دفاع امنیتی، نظارت بر ترافیک، ذخیرهسازی و بازیابی دادهها، سلامت سختافزار، کنترلهای کاربر، انطباق، مقیاسپذیری و موارد دیگر را در محل کسبوکار شما با کمکهای جانبی مدیریت میکنند. از سازندگان تجهیزات اصلی
سازندگان تجهیزات اصلی (OEM): قطعات نرم افزار، و همچنین سیستم عامل گسترده تر شبکه شما، اغلب با قرارداد تعمیر و نگهداری ارائه شده توسط OEM ارائه می شود. OEM ها برای ارائه اصول تعمیر و نگهداری مانند به روز رسانی سیستم، ممیزی عملکرد و نصب و ادغام روان در موقعیتی عالی هستند، اگرچه ممکن است قوی ترین یا مقرون به صرفه ترین مراقبت های پیشگیرانه را ارائه ندهند. نمونه هایی از برخی از برترین OEM های امروزی برای نرم افزار و سخت افزار عبارتند از IBM، Cisco، Dell، Arista، Juniper، Nokia، HPE و دیگر بازیگران صنعت جهانی.
تعمیر و نگهداری شخص ثالث (TPM): برنامه های تعمیر و نگهداری شخص ثالث جایگزینی برون سپاری برای سیستم ها و تجهیزات IT سرتاسری ارائه می دهد که نگرانی های زیادی را در مورد مدیریت کل زیرساخت IT به تنهایی و در عین حال که تغییرات یا اختلالات صنعت را کنترل می کنید، کاهش می دهد. آنها همچنین تمایل دارند بسته های تعمیر و نگهداری دقیق تر و شخصی سازی شده را در مقایسه با OEM ارائه دهند.
مزایای ذاتی برای نگهداری IT مدیریت شده و برون سپاری وجود دارد. مقیاس سازمان شما، توانایی های کارکنان فناوری اطلاعات و بودجه شما متغیرهای اصلی برای تعیین اینکه آیا رویکرد سنتی داخلی، برون سپاری یا ترکیبی برای سلامت زیرساخت فناوری اطلاعات شما بهترین کار را دارد یا خیر، خواهند بود.
از خدماتی که می توانید انتظار داشته باشید که دریافت کنید تا سیستم های خود را در حال اجرا نگه دارند. این طرح باید طیف وسیعی از خدماتی را که کسب و کار شما برای اجرا به آن نیاز دارد، شامل اجرای بهروزرسانیهای لازم، اطمینان از نصب صحیح و انجام ممیزی برای شناسایی خطاهای احتمالی، پوشش دهد. اغلب، سازنده تجهیزات اصلی شما (OEM) برنامه های خدمات مدیریتی را برای تلاش برای به حداقل رساندن عوارض محصولات خود ارائه می دهد. اما دلایل متعددی وجود دارد که چرا تکیه بر OEM شما به تنهایی ممکن است بهترین اقدام برای کسب و کار شما نباشد.
یکی از این دلایل این است که شما می خواهید برنامه تعمیر و نگهداری شبکه شما کارآمد، مقرون به صرفه و از نظر استراتژیک انعطاف پذیر باشد، که قرارداد گران قیمت و سخت OEM همیشه آن را تضمین نمی کند. همچنین نمی توانید مطمئن باشید که OEM شما تمام وظایفی را که برای همه نیازهای شبکه شما ضروری است، تکمیل می کند. کاری که یک ارائهدهنده تعمیر و نگهداری شخص ثالث (TPM) میتواند انجام دهد این است که بر کل سیستم شما نظارت کند، حتی اگر از تولیدکنندگان مختلفی استفاده میکنید، و این کار را با هزینه بسیار مناسبتر انجام میدهد.
علاوه بر این، یک TPM می تواند یک برنامه تعمیر و نگهداری ایجاد کند که کاملاً با نیازها و عادات استفاده شما سفارشی شده است، مطمئن شوید که در خدمات غیر ضروری زیاده روی نکنید، در حالی که همه پایگاه های شبکه شما را نیز پوشش می دهد. آشنایی بیشتر با نمونه هایی از این وظایف معمولی می تواند مفید باشد تا بتوانید از نیازهای بالقوه در زیرساخت سیستم خود آگاهی بیشتری داشته باشید.
نمونه هایی از وظایف نگهداری شبکه چیست؟
وظایف نگهداری شبکه
بسیاری از اپراتورهای کسب و کار درک اولیه ای از نگهداری پیشگیرانه شبکه دارند، اما ممکن است در مورد اقدامات خاصی که می توانید از ارائه دهنده خدمات خود انتظار انجام آن را داشته باشید، سردرگمی وجود داشته باشد. در اینجا شش مورد از متداول ترین وظایف مربوط به به روز نگه داشتن سرورها و دستگاه های شما آورده شده است.
1. عیب یابی مشکلات شبکه
اگر علائم هشداردهنده یا مشکلات کوچک برای مدت طولانی نادیده گرفته شوند، ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید که مخرب هستند و تعمیر بالقوه پرهزینه هستند. کاری که شما ارائهدهنده تعمیر و نگهداری شبکه میتوانید انجام دهید این است که از تجربه و دانش آنها برای عیبیابی مشکلاتی که شبکه شما با آن مواجه است استفاده کنید، و آنها میتوانند تشخیص دهند که آیا یک راه حل ساده وجود دارد یا خیر. اگر وجود ندارد، می توانید مطمئن باشید که چندین پیشنهاد در مورد راه حل های مفید و مقرون به صرفه دریافت خواهید کرد.
2. نصب و پیکربندی محصولات
هر زمان که تجهیزات جدیدی دریافت میکنید یا نرمافزاری برای بهروزرسانی دارید، به احتمال زیاد نیاز به نصب و پیکربندی وجود دارد. به طور مشابه، زمانی که تغییرات اجتنابناپذیری در دفتر اتفاق میافتد یا کاربر جدیدی اضافه میشود، ممکن است نیاز باشد تنظیمات شبکه شما برای تطبیق با این تغییرات پیکربندی مجدد شود. اگر این کار اشتباه انجام شود، رشد شرکت شما ممکن است مانع شود و ممکن است وقت ارزشمندی از کارکنان شما گرفته شود، زیرا آنها سعی می کنند تنظیمات نامناسب را انجام دهند.
به این دلایل و موارد دیگر، شروع با پای راست بسیار مهم است. ارائه دهنده تعمیر و نگهداری شبکه شما می تواند در این مورد کمک کند.
3. نظارت و بهبود عملکرد شبکه
عملکرد شبکه می تواند یک قاتل بی سر و صدا برای پتانسیل شرکت شما باشد. اگر عملکرد شبکه شما با سایر شرکت ها مطابقت نداشته باشد، شرکت شما برای همگام شدن با رقبای شما از راه های دیگر کار بسیار سخت تری خواهد داشت.
اگر چیزی برای مقایسه با آن نداشته باشید، قضاوت درباره عملکرد شبکه ممکن است دشوار باشد. اما با آوردن شخصی برای عیبیابی و نظارت بر شبکه شما، میتوانید حقیقت را در مورد نحوه عملکرد آن و کارهایی که میتوان برای کارآمدتر کردن سیستم خود انجام داد، مشاهده کرد.
4. برنامه ریزی برای رشد
به عنوان یک تجارت، شما همیشه منتظر هستید. اگر شبکه خود را با پشتکار حفظ نکنید، ممکن است با رشد سازمان شما نتواند وزن گسترش را تحمل کند. اگر قصد دارید تعداد نیروی کار خود را افزایش دهید، داشتن سروری که بتواند ایستگاه های کاری بیشتری را اضافه کند، ضروری است. شما باید بتوانید این کاربران جدید را بدون هیچ مشکلی هنگام ورود به شبکه خود اضافه کنید.
علاوه بر این، با ایجاد مستندات شبکه و به روز نگه داشتن آن، رشد کسب و کار شما بدون خطر کاهش سرعت به دلیل عقب ماندگی شبکه قابل دستیابی خواهد بود. اطمینان از اینکه مقیاس پذیری به درستی در سیستم شما ساختار یافته است، عملکرد را بهینه می کند و دردهای رشد را کاهش می دهد.
5. اطمینان از انطباق
بخش مهمی از حفظ شبکه شما این است که مطمئن شوید همه ابزارهای شما با خط مشی ها و مقررات قانونی شرکت شما مطابقت دارند. انطباق باید همیشه در اولویت باشد. نه تنها می خواهید از به خطر انداختن خود و کسب و کار خود جلوگیری کنید، بلکه محافظت از مشتریان خود نیز بسیار مهم است. این مسئولیت ممکن است دلهره آور به نظر برسد، اما با برنامه تعمیر و نگهداری شبکه مناسب، نیازی نیست که دائماً نگران تعمیر و نگهداری نظارتی باشید.
6. ایجاد امنیت شبکه قابل اعتماد
متأسفانه، هر کسی می تواند در معرض نفوذ به شبکه باشد، به ویژه بدون اقدامات احتیاطی مناسب. با توجه به حجم عظیمی از داده ها در سرور خود، نمی خواهید آن را بدون محافظت رها کنید. خوشبختانه، شبکه شما تعمیر و نگهداری می کند
- ۰۱/۰۵/۱۲